Företaget : : Kundvillkor

Allmänna kundvillkor

Dessa allmänna villkor gäller när du eller det företag som du företräder gör en beställning från oss via www.trimform.se. Avtal ingås på svenska mellan Kunden (d.v.s. dig eller det företag som du representerar) och Trimform Europe AB, org.nr. 559021-2006. Villkoren gäller för såväl konsumenter som företag. Notera att i vissa delar skiljer sig villkoren åt beroende på om du gör din beställning som konsument eller som representant för ett företag. Du som handlar som privatperson behöver vara över 18 år, inte stå under förmyndarskap och i övrigt ha kapacitet att ingå avtal. Du som handlar som en företrädare för ett företag ska ha, och garanterar härmed att du har, behörighet att ingå avtal och genomföra köp för det företag du representerar, d.v.s. Kundens, räkning.

Beställning

Hos Trimform Europe AB kan du handla varor direkt via vår e-butik. Du kan också maila eller ringa in din beställning, epost: info@trimform.se, tel: + 46 (0) 727 21 08 06. Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av varorna du beställt vara slut i lager händer det att vi i stället levererar en likvärdig ersättningsvara. Om du inte skulle vara nöjd med ersättningsvaran har du full returrätt och får pengarna tillbaka för varan och returfrakten. Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 300 SEK restnoterar vi varan och levererar den till dig utan extra fraktkostnad så snart den inkommit till vårt lager. Om en vara restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår e-butik måste du ha fyllt 18 år eller ha målmans godkännande (målsman kan maila godkännandet till info@trimform.se).

Konsumentens rätt till hjälp

Du har som konsument alltid rätt att vända dig direkt till Trimform Europe AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Se även mer information om din rätt som konsument på www.konsumentverket.se samt din rätt som konsument att få en tvist prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), www.arn.se samt postadress ”Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm”. Trimform Europe AB medverkar i eventuellt alternativt tvisteförfarande och följer ARNs rekommendationer. Se även EU hemsida för alternativ tvistelösning avseende konsumenters onlineköp http://ec.europa.eu/odr


Kundservice och tillgänglighet

Kontakta vår kundservice via:
Telefon: + 46 (0) 727 21 08 06
E-post: info@trimform.se
Frågor inkomna via e-post besvaras inom 48 timmar*.
När frågan/ärendet inte kan besvaras inom 48 timmar meddelar vi orsaken till detta och även detta kommer att ske inom 48 timmar.

Vår postadress är:
Trimform Europe AB
Anders väg 3
31168 Slöinge
Sverige

Priser

Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. På tillbehör kan priserna ändras oftare beroende på våra leverantörers prisändringar eller dylikt. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Trimform Europe AB rätten att annullera beställningen.


Betalningsalternativ

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med  kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Stripe, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins skärpta säkerhetskrav . Betalsidorna är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och certifierade av Stripe.  Kortinformationen behandlas på så sätt säkert och konfidentiellt. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via skyddade länkar och lagras aldrig hos oss. Betalningssystemet tillhandahålls av Stripe.

Faktura/Banköverföring
Handla nu – betala efter leverans.
När du betalar med faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varorna innan du betalar
- Betalningstid är alltid 14 dagar
- Trimform Europe AB tillämpar alltid ångerrätt / öppet köp i 30 dagar när du betalar med faktura.
- Fakturan skickas tillsammans med din beställning.

- Leverans kan endast ske till din bokföringsadress.

En avgift om 25 SEK per köp tillkommer. Se återbetalning av ovanstående avgift under rubriken Ångerrätt/Öppet köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 SEK samt dröjsmålsränta om 8% + gällande referensränta. Vid köpet görs en kreditprövning. Du får genast besked om kreditprövningen är godkänd. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Delbetalning
Hos oss kan du köpa din Trimform på delbetalning med låga månadskostnader, helt utan extra avgifter. Vi finansierar själva och kan därmed erbjuda dig delbetalning utan ränta, avikostnader och uppläggningskostnader. Du som kund betalar endast apparatens pris, även när den är på erbjudande. Trimform Europe AB förbehåller sig rätten att göra en kreditupplysning. Kontakta oss gärna via mail info@trimform.se eller ring +46 (0) 727 21 08 06 för mer information om delbetalning. Trimform Europe AB kan endast erbjuder delbetalning till kunder som är bosatta inom Sverige. » Se våra delbetalnings alternativ.

Kunder från utlandet som vill beställa ombeds maila oss för att erhålla ett IBAN-nummer och Swifkod som är ett krav för att kunna betala till vårt företagskonto, eller använda kortbetalning som alternativ.


Leveransvillkor

Leveransvillkor
När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vår fraktkostnad är viktbaserad och räknas automatiskt ut när du lägger till varor i varukorgen. Vi samarbetar med Schenker och PostNord för leverans av våra paket. Notera att vi inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Trimform Europe AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Leveranstider
Leveranstiden är normalt ca 2 – 7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om varan inte finns i lager. Alla leveranser sker med av oss vald speditör, enligt de leveranssätt vilka presenteras innan slutförande av beställningen, vanligtvis Schenker eller PostNord, och debiteras enligt denna speditörs gällande prislista enligt den beräkningsgrund denna speditör tillhandhåller. Det är köparens ansvar att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen av produkterna.

Leveranser till EU-länder. Frakt tillkommer på samtliga beställningar och skickas med Schenker och PostNord som speditör.

Leveranser till Norge. All eventuell frakt och införselmoms som tillkommer för kunder utanför EU står kunden själv för. Beställningen skickas med Schenker eller Postnord som speditör.

Leveransbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Avgift för outlösta paket
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 350 kr inkl. moms för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med paketet går i retur till oss.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post info@trimform.se  eller telefon
+46 (0) 727 21 08 06. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.


Ångerrätt & Garanti

Avbeställning & återbetalning
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern ska skickas. Avbeställning ska ske via telefon eller mail och glöm inte att ange ordernummer. Är varan skickad måste kunden ta emot varan och sända den i retur på egen bekostnad. När varan kommer i retur återbetalas varans pris men ej frakten. Återbetalning sker till det bankkonto eller bankkort som betalningen kom från. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 14 dagar.

Öppet köp
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du har köpt inom en viss tid. Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar. Vi ger våra kunder 30 dagars öppet köp. Som villkor gäller att.
1. Varan är i nyskick (väsentligen oförändrat skick)
2. Komplett i originalförpackningen som återlämnas i sin helhet och helt oskadad.
3. Kvitto eller faktura finns och kan uppvisas.
Öppet köp på förbrukningsvaror gäller endast i obruten förpackning.

Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer under www.konsumentverket.se

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp men ej frakten senast inom 14 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Garanti och reklamationsrätt
Vi säljer alla apparater med 5 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller ej förbrukningsvaror såsom kablar, elektroder, och gel.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta oss.


Säkerhet & Sekretess

Behandling av företagsinformmation och personuppgifter (GDPR)
GDPR står för General Data Protection Regulation och är en EU-förordning som ersätter tidigare nationell lagstiftning om hantering av personuppgifter. Med personuppgifter menas alla slags uppgifter som kan kopplas till en levande fysisk person. Personuppgifter ska inte förväxlas med generell företagsinformation som är kopplad till en juridisk enhet. GDPR gäller från och med den 25 maj 2018 och omfattar alla EU:s medlemsländer inklusive Norge som tillhör det Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (EES). Även företag utanför EU som hanterar personuppgifter om EU-medborgare omfattas av lagstiftningen.

Öppenhet
Vi på Trimform Europe AB värnar om dig som kund, vilket innebär att vi alltid samlar in företagsinformation och personuppgifter ansvarsfullt och med hänsyn till din integritet. För oss är det viktigt att vara öppna med vilken data vi samlar in samt hur vi använder den.

Valfrihet
Du har alltid rätt att korrigera felaktig företagsinformation och personuppgifter, att invända mot vår användning av personuppgifter och rätt att få personuppgifter raderade. Allt under förutsättning att vi som s.k. personuppgiftsansvarig därmed inte bryter mot lagkrav eller omöjliggör vår förmåga att leva upp till gjorda överenskommelser eller ingångna avtal. 

Varför samlar vi in data?
Vi samlar in företagsinformation och personuppgifter för att kunna uppfylla ingångna kundavtal och på grund av lagkrav - bland annat relaterat till vår försäljning av produkter samt vår skyldighet enligt bokförings- och skattelagstiftningen. Med hänvisning till intresseavvägning samlar vi också in företagsinformation och personuppgifter i informations- och marknadsföringssyfte. Allt i syfte för att bland annat kunna kommunicera rätt information till rätt person inom din organisation via telefon, sms, post och e-post samt för att vi ska kunna leverera beställda varor.

Vilken data samlar vi in?
Vi samlar in företagsinformation och personuppgifter som du skickar till oss, till exempel när du blir kund till oss samt lägger beställningar via vår webbshop, ingår avtal med oss, kontaktar vår support eller kundtjänst, fyller i formulär på vår hemsida, svarar på e-post och svarskort eller söker jobb hos oss.

Hur använder vi insamlad information?
Insamlade uppgifter används i informations- och marknadsföringssyfte, i avisering av kommande leveranser, i leveranshantering av beställda varor och i vår fakturering. Insamlade uppgifter används även för att följa lagkrav och eventiellt gjorda överenskommelser vilket bland annat omfattar tillskickande av produktinformation inklusive säkerhetsdatablad och eventuell information om produktåterkallelse.

Ansvar
Genom att samla in personuppgifter är vi som organisation s.k. personuppgiftsansvarig. Det innebär bland annat att vi ska skydda personuppgifter mot obehörig eller otillåten behandling och mot förlust, förstöring eller skada genom olyckshändelse. Vi saluför aldrig personuppgifter till tredje part. I vissa fall delar vi nödvändiga företags- och personuppgifter till samarbetspart för att säkerställa hög kvalitet och säkerhet i exempelvis i vår eventhantering, leverans av beställda varor (till speditör), avisering av kommande leverans (till transportadministratör), fakturering (till fakturaadministratör) och vid eventuell produktåterkallelse (till tillverkare). I samtliga fall där vi delar personuppgifter har vi upprättat s.k. personuppgiftsbiträdesavtal som reglerar samarbetspartnerns rättigheter och skyldigheter. Din företagsinformation och dina personuppgifter är trygga hos oss.

Som grundregel sparar vi företagsinformation och personuppgifter kopplat till dig och det företag som du representerar så länge som det krävs för att uppfylla ovanstående ändamål eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta.

Har du ytterligare frågor om vår behandling av företagsinformation och personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på Trimform.

Anti-SPAM policy
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.

Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.

Betalsäkerhet med Paypal
Vi använder ett säkert system för kortbetalningar och tillsammans med våra partners bevakar vi kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar. Utvecklingsmiljön för gränssnitt och underbyggande teknik är Microsoft's .NET. Stripe är certifierad som en PCI level 1 Service Provider.  

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det. Trimform Europe AB använder cookies. En så kallad sessions-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att teknisk se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Trimform Europe AB krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.

Force Majeure
Händelse utanför Trimforms kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Trimform Europe AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Kontakta oss gärna för mer information.

Kontakta oss
Trimform Europe AB
Anders väg 3
31168 Slöinge
072 721 08 06
info@trimform.se

Hjälp & Information 
>> Företaget

>> Referenser
>> Kundvillkor
>> Delbetalning
>> Vanliga frågor

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av rabattkoder, erbjudanden och tips helt utan kostnad.